2017年2月24日金曜日

Youth - Daughter 和訳

0 件のコメント :

Daughteryouthです。この曲は2013年の彼女らのアルバムに
収録されています。
ボーカルのElenaさんは非常に深い歌詞を書きますね。
失った恋人を想う気持ちが書かれたこの曲、

個人的にはライブバージョンの方が好きです。

それでは 和訳へ、



Shadows settle on the place, that you left
あなたの去った場所に影が落ち着く
Our minds are troubled by the emptiness
私たちの心は虚無で混乱に陥る
Destroy the middle, it's a waste of time
途中で終わらせてしまおう、時間の無駄だわ
From the perfect start to the finish line
完璧な始まりから、最後のラインまで

And if you're still breathing, you're the lucky ones
そしてもしまだ息をしているなら、あなたは幸運な一人よ
Cause most of us are heaving through corrupted lungs
だって私たちのほとんどは腐敗した肺に悲鳴をあげているもの
Setting fire to our insides for fun
内側に火を灯しましょう、きっと楽しいわ
Collecting names of the lovers that went wrong
間違った道を歩んだ恋人たちの名前を集めましょう
The lovers that went wrong
間違った道を歩んだ恋人たちの、、

We are the recklessWe are the wild youth
私たちは向こう見ずで、野生の若さなの
Chasing visions of our futures
自分の将来像を追いかけて
One day we'll reveal the truth
いつの日か、真実を明らかにする
That one will die before he gets there
夢にたどり着く前に死ぬ者もいることを

And if you're still bleeding, you're the lucky ones
そしてもしまだ血が流れているのなら、あなたは幸運な一人だわ
Cause most of our feelings, they are dead and they are gone
だって私たちの感情は、死んでいて、もう過去のものだから
We're setting fire to our insides for fun
私たち内側に火を灯すわ、きっと楽しいわ
Collecting pictures from the flood that wrecked our home
私たちのうちを破壊した洪水の写真を集める
It was a flood that wrecked this home
私たちのうちを破壊したのは洪水なの
And you caused it
そしてあなたがそれを引き起こした
And you caused it
そしてあなたがそれを引き起こした
And you caused it
そしてあなたがそれを引き起こした


Well I've lost it all, I'm just a silhouette
私たちすべてを失うでしょう、わたしはただのシルエットだわ
I'm a lifeless face that you'll soon forget
あなたがすぐに忘れる生気のない顔
And my eyes are damp from the words you left
そして私の目はあなたの言った言葉に潤むの
Ringing in my head, when you broke my chest
その言葉は私の頭で鳴る、あなたが私の胸を引き裂いた時
Ringing in my head, when you broke my chest
私の頭で鳴る、あなたが私の胸を引き裂いた時


And if you're in love, then you are the lucky one
そしてもし恋をしているなら、あなたは幸運な一人だわ
Cause most of us are bitter over someone
だって私たちのほとんどが他人に厳しいもの
Setting fire to our insides for fun
内側に火を灯しましょう、きっと楽しいわ
To distract our hearts from ever missing them
彼らを想う気持ちから気をそらすために
But I'm forever missing him
でも私は彼を想い続けるわ

And you caused it
そしてあなたがそれを引き起こしたの
And you caused it
あなたがそれを引き起こしたの
And you caused it
あなたが引き起こしたの









アコースティックバージョンもまたいいです。


Remixだとこちらが心地よいですね。







それでは また!☺







この和訳には、一人称や文末表現に和訳者の個人的なアーティストや曲に対する解釈が含まれていますが、
また違った和訳・解釈等ありましたら教えてくださいね。

0 件のコメント :

コメントを投稿